Tuesday 7 November 2017

Option handels icici


Option Trading i Indien Alternativ Strategies. Recommended innan du läser denna section. Call Alternativ Put Options Options Trading Basics. In de senaste åren har de inhemska aktiemarknaderna bevittnat ett ökat intresse för Futures Options FO-segmentet Det finns många orsaker till detta ökade intresse i optionshandel i Indien. För det första har brist på avkastning i kassasegmentet på grund av en långvarig ekonomisk avmattning drev bort många aktiemarknadsaktörer. Många andra har tagit till optionshandel eftersom det kräver mindre kapital eftersom det ger högre hävstång, dvs du kan sätta en liten marginal mängd av hela transaktionsvärdet för att ta en handelsposition Vidare är det möjligt att göra vinster genom att satsa på riktning av en aktie eller marknaden som helhet, till skillnad från den kontantmarknad där du vanligtvis köper och håller lagret tills det Uppskattar. Det största argumentet för options trading är det faktum att när det används effektivt kommer options trading strategier att hjälpa inv Estor gör riskfri vinst. Men medan optionsstrategier är lätta att förstå har de sina egna nackdelar. Viktigast, till skillnad från att köpa på kontantmarknaden, dvs aktie segment där du kan hålla fast vid det underliggande köpet så länge du vill, I fall av FO-marknad är du tidsbunden. Med andra ord måste du avsluta dina affärer vid en viss tid i framtiden, och du kan bli tvungen att medföra en förlust. Det är dock viktigt att förstå hur dessa strategier fungerar. Att strategierna nedan inte är uttömmande och det finns oändliga möjligheter att tjäna pengar på aktiemarknaderna genom att använda en kombination av strategier på kontanter, terminer och optionsmarknader genom att ingå samtidiga affärer. Därför har derivatmarknader runt om i världen alltid attraherade de ljusaste och skarpaste sinnena. Din ömsesidiga fond, SIP Stock Brokerage Relaterade frågor Here. Options Trading via icicidirect Vänligen guide. Options Trading through icicidirect Ple Ase guide. hi Jag är ny på options trading Jag föredrar alternativ över terminer på grund av riskspridningen jag har lärt sig teorin genom att studera på olika ställen och nu vill börja mina första steg jag har icicidirect konto och undrade om någon här kunde Hjälp mig med strategin som icici hjälper till att stödja människor inte förstod alternativ alls. Här är mina frågor med HDFC som exempel 1 Massor av alternativ för ett givet pris har ingen beräknad premie - varför. 2 antar att jag köper OPT-HDFC-26 - May-2005-600-CA lot 300 LTP 15 slumppris 600 Så min totala kostnad är 184500 1845 mäklare 0 10 Jag tror att jag nu måste sitta fast till 26 maj - inga andra pengar måste fördelas på kontot för att täcka denna position Två dagar senare bestämmer jag mig för att sälja det här alternativet jag just köpt - hur mycket pengar kommer jag att få och hur mycket mäklare tas I denna del är jag förvirrad över premium.3 Antag att jag säljer samma köpoption Att jag inte visste att ICICI inte stöder täckt opti om att sälja I det här fallet får jag premien 15 300 Hur mycket mäklare debiteras Efter försäljningen antar priset på aktien flyttas - måste jag täcka min försäljning med ökade pengar hur mycket? 4. På avvecklingsdagen, gör faktisk leverans Av aktierna äger rum - eller är bara skillnaden avgjort så om jag köpte OPT-HDFC-26-maj-2005-600-CA på lot 300, får jag 300 aktier eller är bara skillnaden debiterad till mitt konto Om jag har sålde OPT-HDFC-26-Maj-2005-600-CA av lot 300, vad som kommer att hända. Tack till alla du guruer för att läsa och spendera din tid här. Återställ Valutahandel via icicidirect Var god guide. Alla har sitt eget sätt att ladda Eller visa i konton jag kan uppskatta dig på sharekhan sättet för att möjliggöra för dig att kanske förstå ditt icici-system I sharekhan-systemet när du köper och säljer en framtid debiterar de de rena förlustavkastningarna genast och debiterar mäklar - och serviceavgiften Separat för ett inköp och en försäljningstransaktion. Vid samtal till dig kommer fortfarande att debiteras mäklare på huvudbeloppet i ditt fall Rs600 10 6 vilket för en hel del 300 skulle träna till Rs 180 på ena sidan och avhänga försäljningspriset på andra sidan När du köper debiterar de kontot med 15 Premium 300 4500 och när du säljer säg om premie är 25 25 300 7500 med det beloppet Så olikt i framtiden där vinstförlusten direkt rapporteras här måste du minska debeten från krediten för varje transaktion för att nå fram till vinst. I sharekhan här i Delhi kunde inte heller förklara de andra anklagelserna till mig. Det får inte finnas någon skadlig avsikt, men man måste veta att man kostar noggrant om du är en seriös näringsidkare. Så försök att göra låga volymer och få transaktioner i början och Försök att räkna med deras lönsamhet med dina beräkningar på ms-excel. Då måste du sitta och förena med dem om skillnader finns där. Det gör att du också kan förstå och balansera dina konton dagligen vilket vår stora far o F som folk brukade göra För en seriös näringsidkare, det är ett måste jag känner, men vanan hjälpte Mahatma när han hanterade massiva medel. Var noga med alla avgifter, inte bara mäklare. Ovan täckt permium bör du ta upp det med icici eller skriva Till deras Bombay filial Jag tror inte att deras callcenter människor vet något annat än banking. As för den sista frågan tror jag att majoriteten av gånger människor kvadrerar upp transaktionen och mycket sällan leverans kommer in i bilden men med icici bättre att bekräfta jag vet att Om du säljer ett samtal och om priset är större vid expirty betalar du skillnaden på samma sätt för att sälja ett köp om priset är lägre vid expirty betalar du skillnaden Om du har sålt ett samtal för att säkra en stokck än du kan ge beståndet till ICICI har ett hemskt rykte som en mäklare speciellt i dagshandel. Deras folk i Delhi kunde inte förklara någonting för mig och så föredrog vi andra. Senast ändrad av sh50 15 maj 2005 klockan 10 20 AM. Ori Ginally Upplagt av sh50.As för den sista frågan tror jag att en majoritet av gånger människor kvadrat upp transaktionen och mycket sällan leverans kommer in i bilden men med icici bättre att bekräfta jag vet att om du säljer ett samtal och om priset är större vid expirty du betalar skillnaden på samma sätt för att sälja ett köp om priset är lägre vid expirty, betalar du skillnaden Om du har sålt ett samtal för att säkra en stokck än du kan ge beståndet vid utgången. Om jag har köpt ett samtal och sedan sålde jag Det eller liknande, om jag först köpte en put och sålde den, kommer jag fortfarande att behöva avgöra skillnaden. Jag förstår att det vid köp av köpoption är det värsta jag kan förlora, det är premiummäklare, men försäljningen är farligt. Men vad jag skulle vilja Att veta är att om jag har sålt ett alternativ som jag tidigare köpt, kommer det fortfarande vara jag som måste lösa. ICICI Bank erbjuder ett brett utbud av alternativprodukter för att tillgodose de olika riskhanteringskraven hos kunder Vårt sortiment varierar från vanlig vanilj alternativ till str Uctured produkter som gör det möjligt för oss att tillhandahålla kundanpassade och effektiva valutariskhanteringslösningar för kunder. Valutaväxling är ett avtal mellan en köpare och en säljare som ger köparen rätt att köpa köpoption eller att sälja lägga till en underliggande valuta i en framtid Datum till en överenskommen ränta Strike för ett överenskommet pris Premium. Likaså ger en ränteoption låntagaren med rörlig ränta rätten att placera en övre gräns för räntesatsen. Cap A Collar är en kombination av ett köpt Cap-avtal och en Sålda Golvavtal eller vice versa. Klik här för Guide till Derivat Transaktioner. Cash Management Services Vi erbjuder ett komplett utbud av tjänster för att möta dina komplexa kontanthanteringsbehov. Globala Trade Services Trade-tjänster för att möta dina finansieringsbehov. Aktuella konton Multipla varianter av aktuella konton som passar dina krav. Globala marknader Innovativa FX-tjänster för alla dina unika krav.

No comments:

Post a Comment